23 d’ag. 2011

VIA L'AVI JOAN, 150 mts. Vº

Un bon dia fent una excursió familiar per la dressera de Frà Garí em vaig fixar, observant el paisatge, que per el costat dret de la dressera dels Graus hi havia la possibilitat de traçar una línia nova fent-la passar per el extrem mes oriental del primer i segon pis. Després d'estudiar-la a consciencia, per si valia la pena, vaig pensar que un itinerari de grau prou assequible per a tots el públics seria interessant en aquesta zona.

L'intenció d'aquest projecte es que tot-hom el pugui gaudir: Des de la gent gran, encara amb ganes d'aventura, passant per a cursos on es poden ensenyar, entre altres coses, a muntar reunions en llocs còmodes, fins aquells pares que estan començant a experimentar en vies llargues junt amb el seus fills com es el nostre cas.

Resumint: Es una via on no necessitarem tibar en excés i allà on el grau apreta una mica sempre hi ha la possibilitat de fer “A0”. Tampoc passarem gaire por ja que les assegurances estan allà on calen.  Un consell que si us dono es que, al haver-hi alguns flanquejos llargs, no estarà de mes de portar alguna vaga llarga per reduir el fregament de cordes, especialment abans d'arribar a la R4 i a la R5.

Per arribar a peu de via haurem de pujar per la dressera dels graus on, passat el trencall per anar al jardinet, ens trobarem una rampa de roca on el “GR” gira a l'esquerra, abans de començar a pujar la rampa trencaren cap a la dreta on s'intueix un petit caminet. Continuarem uns 50 mts. fins a trobar la rampa característica del primer llarg, buscarem la part orientada a l'Est i allà a uns quatre metres de terra es troba la primera reunió en una petita repisa. Ens podrem encordar abans d'arribar a la R1 per comoditat.

Un cop acabada la via, tenim dues opcions:

1ª Rapel.lar l'ultim llarg i marxar caminant en direcció Oest pel replà del segon pis fins trobar la dressera dels Graus i cap avall.

2ª Continuar mig caminant i mig grimpant en direcció Nord fins a trobar-nos amb el camí vell que baixa del Monestir a Collbató, aquí girarem a l'esquerra per arribar fins a la taca blanca on podrem trencar de nou a l'esquerra amb marques de “GR” fins a Collbató (La dressera dels Graus).

Aquí teniu la ressenya i unes "fotillos" de la primera repetició.

Dedicada a un gran home que perdurarà en el nostre record.

La Laia a l' R3, lloc comode on es pot parar a dinar, je je je.

El Ninu començant el bonic tercer llarg.

La Laia assegurant a l' R5, per a nosaltres aquest es el millor llarg de tots.

Maca panoràmica de Collbató des de l' R6.

Finalitzant la nova via a l' R6.

1. Ei Ninu,
    Acabo de descobrir el teu bloc i les vies que has obert.
    Haurem d'anar-les a fer per poder-te dir que ens han semblat.
    Gràcies per equipar noves vies

salut i a tibar

2. Hola Joan

Ahir, amb dos companys més varem anar a fer la via.
    La via està bé per, com tu dius, petits i grans hi puguin anar.
    Et voldria fer un parell de comentaris.
    No entenc perquè la R2 de la teva ressenya la fas penjada si 3m per sota hi ha un bon replà a on estar-hi més còmode. De fet nosaltres varem assegurar al company des del pitó de sota. Jo la canviaria i la baixaria.
    La darrera tirada te uns 2 passos molt finets i amb poca presa a la sortida de la R. que jo li posaria V+.

Via ben assegurada.
    Nosaltres, un cop a dalt, varem continuar grimpant fins a trobar el camí de les bateries i vam baixar pel camí del fra Garí.
    Salut i a tibar

3. Felicitats per la Via, jo també he descobert avui el teu blog, i felicitats per poder escalar amb la familia.

4. Gràcies Jaume. Em sento molt afortunat de poder compartir aixó amb la familia.

A10 !!!

5. Hola Ninu, acabo d’arribar de fer la teva via l’avi Joan en solitari, volia felicitar-te per lo ben trobada i lo ben equipada que està, la tercera tirada es bona però la cinquena es de luxe, llàstima que no tingui 20 metres mes com els deu primers.
    Gracies noi.

Antoni Aymamí

6. Hola Antoni: Si no hi ha ningú que digui el contrari crec que ets el priner en fer L'Avi Joan en solitari.
    T'agraeixo molt la feliçitació. Espero que, igual que tu, tot hom pugui disfrutar en aquest nou itinerari.
    Es cert que si l'últim llarg hagues tingut uns quants metres més com els primers sería la bomba !!!

Gràcies Antoni

7. Gràcies Ninu per equipar aquesta nova via, espero fer-la molt aviat i segur que m´agradarà. Felicitats pel blog.

1. Hola Jaume: espero que quan la fagis t'ho pasis be, es sencilleta peró per fer-la aquest dies de fred està bé. Ja em dirà que t'ha semblat.

A reveure-ns

Ninu.

8. Hola

En primer lloc gracies per equipar la via, tal com promet es ideal per començar a practicar reunions i vies de varis llargs.

Volia dirte que aquest dimarts dia de la merce vam fer la via i el pot del registre de l'ultima reunió estava totalment trencat. no portavem res per guardar el registre, aixi que ho varem deixar igual, pero en cas de pluges s'omplira d'aigua i es perdra el llibre.

Gracies i a seguir escalant i fent vies per a tots com aquesta.

1. Moltes gràcies company, celebro si heu gaudit a la via.

De seguida que pugui aniré a substituir el pot.