10 de gen. 2012

CERVERA-RAÚL A LA TALAIA (6a/Ae, 190mts)

Aquest Dilluns hem pogut realitzar una "tarea pendiente" que teníem en Toni i jo des de feia temps, com que l'home del "temps marcat per..." va dir que tindríem inversió tèrmica no ens ho vàrem pensar gens i cap a la Talaia de cap.

La via Cervera-Raúl es una clàssica d'aquelles que, de ven segur, no s'obliden amb facilitat per la solitud i l'entorn del que vàrem poder gaudir a mes del extra ordinari traçat.

El dia va començar força fred  al refu de Santa Cecília on vem començar la caminada cap a la canal del Llum que ens duria fins al portell de Migdia, va ser curiós notar que a mida que anàvem pujant la temperatura també ho feia amb nosaltres. No era només per que la pujada era "jevi" sinó per que l'inversió tèrmica es feia notar.

Després de baixar una mica en direcció Montgrós ens trobem el PR que, cap a l'esquerra, ens du fins a peu de via.

Inici de la via per una fisureta una mica descomposta i sense assegurances en la que hi podrem ficar algun tascó i un "amic" petit una mica mes amunt.

No es gaire difícil tot i que la roca no et dona gaire confiança, val la pena posar-hi coses.

Mes amunt ens trobem uns passos força macos que, apurats en lliure, surten de 6a.
Nosaltres em empalmat l' L1 i L2 sense problemes 50 mts.

Aquí tenim al Toni iniciant el segon llarg, sortint a la dreta, per un mur vertical de Vº molt maco i ben assegurat.

¡¡¡ Mírat-ho be nano que es finet !!!

Finalment hi troba la solució i surt com un coet, "pim-pam" (toma lacasitos) sense parar fins que el perdo de vista en el que queda de llarg.

Passat el mur  hi troba una rampa de IV+ sense assegurances on , buscant be, hi troba algun forat per ficar "amics" i algun merlet.

També empalma dos llargs i es planta al cim de la primera agulla de l'aresta i munta reunió 50mts.

Ens tornem a trobar al cim del contrafort i aprofitem per gaudir del paisatge que ens envolta.

D'es d'aquesta reunió podem contemplar el Camell d'ecos fent-nos companyia...

...i el Gegant encantat vigilant-nos atentament.

També es pot contemplar el magnific llarg que ens toca ara, on trobem els passos clau de la via. Per arribar als primers passos d'Ae em de fer un cambi d'agulla molt espectacular sobre tot per als que tenim les cametes curtes com jo.

Es tracta d'un llarg d'Ae amb sortida en lliure inclosa (V+) i segint en artifo l'ultim tram força vertical. Després deixem definitivament el pedal i sortim en lliure (Vº i IVº) fins a la següent reunió 40mts.

Primers passos d'artifo.

Bona perspectiva del llarg que teníem entre mans i fent els preparatius per sortir en lliure.

Tram de lliure molt maco on hi vaig trobar a faltar un parabolt per si les mosques, l'unic que hi trobem es un parell de reblóns amb plaqueta molt vells fins arribar a un pont de roca amb cordino on torna a començar l'Ae.

Després del segon mur vertical, sortida en lliure fins a la R4.

El Toni disposat a fer cim per un llarg fàcil peró maco on trobem un altre
pas en panxa entre mig.

Després de saltar-se de nou una reunió intermitja fa via cap al cim.

Finalment ens trobem al cim de la Talaia Gran on ens fem les fotos de rigor de pressa per que començaba a fer una rasca del 15.

¡¡¡ Vamos "Antonio" que me quedo pelao !!!

No marxem sense contemplar  l'espectacular vista de la paret Oest de Sant Jeroni on hi veiem brillar alguns parabolts.  Peró aixó ja serà un altre dia...

1. Una clàsica que val la pena fer !!!! Les vistes increíbles i la via molt maca. Abraçades.